Hej, och välkommen till forumet!
Den kan säkert fylla sin funktion i garaget och det blir billigare än en installation av en helt ny värmepump. Men vad jag känner till så kan den modellen inte ställas in för en lägre temperatur än 17°C. Men är garaget välisolerat som du skriver så är det kanske ändå ok med högre temperatur än 10°C. Blir det riktigt kallt så kan du även behöva stötta med något element ifall den inte orkar hålla värmen. Annars kan den få problem med avfrostningarna. Jag har inte heller någon information hur långt ner i utetemperatur som modellen klarar eller om den stänger av sig då det blir för kallt.
Här hittade jag en manual till RAS-13LKHT.
http://www.ahi-carrier.co.nz/uploads/pdf/Toshiba/Inverter/Single/LKHT%28W%29/OM_RAS-13LKHT%28W%29_LAHT.pdfSkulle rekommendera att ta kontakt med en eller ett par kylfirmor för att höra vad de tar för en flytt och om de vill ta sig an jobbet.
Man behöver normalt sett inte fylla på ny gas då man flyttar en pump. Innan flytten sugs gasen tillbaka in i utedelen. När systemet tagits isär och rören omdragna så måste man även vakuumsuga innan gasen släpps på igen.
Man får inte släppa ut gasen i det fria av både miljöskäl och att det blir dyrare för flytten då kylteknikern måste återfylla med rätt sorts gas och i rätt mängd i förhållande till rörlängden.
mvh