0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vår gamla Huskvarna hade en liten svamp i en fördjupning i plattan. Om den blev våt mjuknade den så att den trycktes ihop av hävarmen på en mikrobrytare, och så länge den brytaren är till går tömningspumpen. Om du har den varianten, ta ut svampen (cirka 1x2 cm) och torka den så att den hårdnar igen. Torka ur fördjupningen och sätt tillbaka svampen så blir maskinen normal igen.
Ett annat tips från ett diskmaskinforum är att göra maskinen strömlös i minst 40 minuter för att översvämningsskyddet ska nollställa sig. Dra nätpluggen alltså.
Hej!Jag har en Husqvarna/Electrolux Cardinal 5180.Det började med att tömningspumpen aldrig slutade gå, maskinen blev snustorr inuti men tömningspumpen bara fortsatte och fortsatte.Provade jag ett nytt program så inleder den alltid med att tömma och tömma.....Men sen dök det upp i30 i displayen, så jag öppnade fanskapet och såg att det var vatten i bottenplattan.Torkade ur vattnet och försökte hitta läckan, då lyckades jag få igång ett tvättprogram och hittade omedelbart läckan i en gummikoppling efter pumpen som pumpar runt vattnet vid diskning.Jag åtgärdade läckan tillfälligt med vulktape (ska köpa ny koppling till veckan) och ville då kolla att det var tätt, men då återkom första felet, tömningspumpen startade och gick och gick trots att manskinen var tömd.Så min fråga är, var sitter givaren som talar om för tömningspumpen att maskinen är tömd?
Visst känner man sig duktig när man lyckas fixa nått själv