0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skrev också på för flera veckor sedan. Tänkte starta en tråd här också och vädja bland alla eminenta forumdeltagare att skriva på. Men så kom något emellan och det glömdes bort.Joka, du har fel.Enligt det här förslaget så kan man inte ha en långtidsrenovering på gång, har du haft bilen avställd längre än ett år skall den anses som skrotad.Hur många är vi inte egentligen som långsamt vårdar/restaurerar en klenod utan tidspress, att få jobba lite på objektet när tid finns och utan tvång att kunna besiktiga innan ett visst datum?
Tja, tycker förslaget är OK Varför ska det stå gammal skit ute i naturen Behöver du delar så plocka av det och spara det då En del är ju makalösa på att samla på sig skit som de själva anser värdefullt men som många gånger lika gärna kan kastas bort.Är inte rimligt att en person ska behöva ha 5-10 skrotbilar breve husknuten bara för att det kan va bra att ha nån gång, ska han/hon ha det så skruva ner skiten och spara det du ska ha inomhus
Åt helvete med det där säger jag bara!!! Men jag kan förstå problemet när folk bara lämnar skrotbilar på parkeringar, längs vägar, i skogen o.s.v.. men varför ska det behöva drabba oss andra för?Bättre om de återinförde skrotbilspremien eller en slags pant för bilar! Då får de ju ett värde och slipper bli dumpade i skogen.Jag som jagar rätt på reservdelsbilar kan visserligen glömma att få sådana gratis då, men det utlägg som blir får man ju i så fall tillbaka när bilen tillslut skrotas.