Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Dry funktion?  (läst 1661 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke_80

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 273
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Dry funktion?
« skrivet: 10 juli 2012, 02:23:20 »
Undrar lite hur dry funktionen fungerar på panasonic? Har själv en AVT i källaren och fick för mig att det funkade förra sommaren. Ska väl kondensera mot det kalla vid kyldrift och rinna undan? Som jag hade förstått det tidigare var att om man ställer 20 grader i temp måste väl pumpen växla varmt/kallt för att kunna fukta av?
Nu då jag kör dry så blåser det som vid uppnådd temp, dvs lite och ingenting ur pumpen. Kommer kall luft så den gör nåt rätt men 0 flöde.

Har jag missförstått nåt eller har den fått nåt knas? (inte helt otroligt på den här pumpen jag vet)
Hoppas nästan den lägger av så jag får ut på försäkringen och kan byta till en riktig pump ;)
2*122kvm villa + 30kvm garage i Rosvik, Norrland.
2x luft/luft värmepumpar (AVT he9dke och en nocria 14), 1 quadrafire castile pelletsinsats och lite direkt el vid behov.

Elförbrukning 2003 48000kwh, 2009 26000kwh, 2011 21770kwh, 2012 10000kwh :>

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 790
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!