0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En frys har väl större kompressor än en kyl?Förbrukningen när man kör den på kylskåpstemperaturer borde bli mindre än med frystemperaturer.Och den kanske kommer att starta oftare.Annars ser inte jag någon annan skillnad än termostaten och uppbyggnaden av hyllor och fack.En liten risk är väl att det som står närmast förångaren kan hinna frysa innan termostaten slår ifrån.
om man teoretiskt skulle sätta en kompressor på 20 kW skulle man då tjäna på på det med ( med tanke på kort gångtid )?
ali, om man teoretiskt skulle sätta en kompressor på 20 kW skulle man då tjäna på på det med ( med tanke på kort gångtid )? Vad jag syftar på är att förbrukningen minskar i jämförelse med att köra samma skåp som frys. Och så vitt jag vet så har man en större kompressor så drar den även mer ström, men gör sitt jobb på kortare tid = samma kostnad...
...Allt detta beror ju dessutom var på Jordklotet man bor !!.
Självklart.Bor man i en hydda vid ekvatorn så är alla VP idealiska.40 °C på dagen och massor med effekt att kyla komjölken i kylen.2 °C på natten och VPn ger varmt och gott i hyddan och mjölken klarar sig./////Ursäkta, kanske blir ett påhopp, vars fick din VP,n plats i denna debatt utrymme. ? Dit du hänvisar har dom inte ens varelse ström eller troligtvis ej heller vare sig Kor eller kylar.,, Hup!