0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Danskarna måste vara något av världens sämsta folk att umgås med....
Jag har åxå svårt för danska men räknesättet bygger på tjog eller 20.Alltså t.ex. fjärs är fyra gånger 20=80.Sen räknar de som man räknar på klockan här, halv fjärs = halvvägs mellan tres och fjärs = 70.Dessutom för att förenkla det hela så säger de entalen först t.ex. fem och halv tres = 55.Ovanstående bygger helt och hållet på egen forskning, så jag tar inget ansvar för riktighet eller stavningen av danska räknetal.
Oj oj oj, här kommer skit-tråden om Danmark..Jag har varit i Danmark 3ggr och alla gånger har jag tyckt att landet är i akut behov av alla världens talpedagoger.. Handlar du så kan dom inte säga hur mycket du ska betala och när du står som ett jävla frågetecken så tittar dom på dig som om du är helt utvecklingstörd och säger samma ramsa igen syfuygchgfwwgxefv inte en jävel på denna jord förutom mupparna som bor i landet fattar vad dom säger!Om dom haft minsta lilla IQ så hade dom förstått att här kommer en som inte förstår, jag säger samma sak fast på engelska så förstår nog den utveklingstörde, men inte ens det fattar dom!! Just det, dom är ju lika bra på engelska som dom som går i andra klass i Sverige, kanske därför dom envisas med att återigen säga syfuygchgfwwgxefv.... Danskarna måste vara något av världens sämsta folk att umgås med....
..och anledningen till att de har så stora problem med alkoholism är att det är så sjukt lätt att beställa in en öl på Danska, du behöver bara få fram två läten "e ö" så får du en öl till