0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
glömde http://www.polarpumpen.se/luft-luft-varmepump/mitsubishi-electric/mitsubishi-electric-fd25-vabh-630-nordenanpassad-inverter
@ olah46Frakt 790 - 1290 tillkommer alltid. Beroende vart du bor.Om du inte vill betala i förskott tillkommer någon till flera hundralappar.Två år totalgaranti( fem år kompressor) Om du vill ha fast el-anslutning(istället för stickpropp) kostar det extra, priset varierar beroende på vilket företag polarpumpen köpt installationen av.Sedan har dom 4 meter standardinstallation där dom flesta har 5 meter. Spelar endast roll om din installation är längre än 4 meter.OM du har en krångligare installation så gör polarpumpen väl medveten om det så dom kan kontakta en installatörsfirma i ditt område så du får veta ett pris för detta. Om du då har en krångligare installation kan det tillkomma extra kostnader för till exempel extra meter, extra el-kabel, extra håltagning o.s.v.//Christofer
Vad innebär en standardinstallation hos Er firma?Jag tittade lite på er hemsida och funderar på en FD25 monterad och klar, jag utgår från att markstativ och fast anslutning till elcentral ingår och att jag kan betala på faktura efter utfört jobb kostnadsfritt i det pris som du skriver på hemsidan? Jag skall ha pumpen på grunden ungefär som en installation på er hemsida, jag tror det är någon form av betong, men det är väl ok? Eller kostar det extra? Jag kommer eventuellt att ha ca 8 meter rördragning, dock så vet jag inte vad det kostar hos er, eller ingår det? Måste ni i sådana fall komma och titta på installationen först?
Vad innebär en standardinstallation hos Er firma?Jag tittade lite på er hemsida och funderar på en FD25 monterad och klar, jag utgår från att markstativ och fast anslutning till elcentral ingår och att jag kan betala på faktura efter utfört jobb kostnadsfritt i det pris som du skriver på hemsidan? Jag skall ha pumpen på grunden ungefär som en installation på er hemsida, jag tror det är någon form av betong, men det är väl ok? Eller kostar det extra? Jag kommer eventuellt att ha ca 8 meter rördragning, dock så vet jag inte vad det kostar hos er, eller ingår det? Måste ni i sådana fall komma och titta på installationen först?Många frågor jag vet....Hur vet ni att ni monterar bättre än om ett företag hyr in någon som monterar? *nyfiken* Betyder det att ni jobbar sämre om ni får ett jobb av någon annan? Det är faktiskt teoretiskt jag som kund som anlitar er för att göra ett jobb??Jag är mest ute efter den 5åriga garantin ni kan erbjuda, det känns lite fel att bara få 2 år, dock så påtalar alla jag tagit in offerter från (både installatörer och säljare att Mitsubishi är den de rekommenderar och att de i princip aldrig går sönder... Och om jag sköter pumpen regelbundet med filterrengöring och håller utedelen ren, så borde det inte vara några större problem, eller? (Är det någon som vet om det är mycket fel på dessa pumpar?)"undrande som kollat runt en del"