0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dunka dunkdunk, här i forumet körs päron, äpplen och plommon m.m. i samma korg för fulla muggar. Allt som avhandlar området LL-Pumpar har ju fullständigt spårat ut. Här finns massor med genier, tror sig veta, intresserar mig inte, usla garantier, usla installatörer, rena idioter som installerar själva och borde låsas in för sina miljö-överträdelser som leder till jordens undergång, usla leverantörer till rena banditer inom branschen. Jag har dristat mig till att mejla och ringa till säkert 50 st säljare, leverantörer och installatörer av LL-Pumpar och det ger en kalla kårar efter ryggen. Detta är en bransch som måste saneras på ett eller annat sätt. Mellan södra och norra delen av detta land så skiljer det ca:a 25% på en totaltinstallation av en LL-pump av kända märken och alla hänvisar dom till olika garantiåtaganden och då säger det sig självt att dom bluffar eftersom alla dom kända har leverantörsgaranti. Dessutom så är nästan alla garantiärenden avslutade med så kallade handhavandefel och så skickas ärendet till försäkringsbolagen. Ta till exempel draken Canvac, vi säljer endast till företag som är certifierade och godkända,, man tror man svimmar,, i skåne och småland finns det säkert hundra köpcentran som säljer deras produkter utan att kunna hänvisa till ett enda certifierat företag ;;;;;; däremot är man noga med att poängtera att garantin gäller bara om ett certifierat företag eller person har gjort installationen och givetvis så är detta i liten stil. Eftersom det nu är som det är så får vi finna oss i att det klåpas både här och där. Hoppas att nån där ute tar åt sig av detta.