0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lägg ner det där med att köra och hämta en massa grejer du köper, blir för dyrt för dig...Skicka med ett känt fraktbolag ist, blir du stor kund får du rabbat
http://www.ebay.de/itm/Solarkollektor-Solarkollektoren-Rohrenkollektoren-Rohrenkollektor-Kollektoren-/280872663717?pt=Solaranlagen&hash=item416550baa5Vinner man denna auktion skulle man kanske kunna tjäna den ena eller andra kronan.Men sen behövs det en lämplig bil för att kunna hämta prylarna på plats.Dom vill väl få lite fart på försäljningen
Prylarna har redan blivit dyra(re)....Dom gick slutligen för 1720 EUR.En 30-rörs solfångare gick alltså för 430 EUR inkl. moms. Det är mindre än 4000 SEK ... men frakten tillkommer.
Glöm Ebay om du vill vara egen.Du måste hitta leverantörer som kan leverera det du behöver sälja till ett bra pris.Att hålla lager är som du säger helt galet i all företagsamhet.All ledtid kostar pengar (för dig) och du vill helst bara lagerhålla varor du redan har sålt.I min frus företag har jag fått så bra grossister så att vi aldrig har mer i lager än vad som är sålt (minus skylten).Det är inte lätt men det går om man har bra leverantörer.
Ja, instämmer. Bra leveratörer behövs!Delvis kan man få leveratörskredit osv.Man kan få tag i varan, sälja den och sen betala leveratören. Det är viktigt ibland.
Ja, kredit hos leverantören måste du ha, minst 30dagar men i din bransch kan den vara upp till 45dagar.Då får du hem varan, kan sälja och installera den, få betalt och sedan betala leverantören vilket betyder att du kan koncentrera dig på att jobba och inte behöver bry dig så mycket om pengarna.
Det kan vara så.Men köper man prylarna utomlands t.ex. annat EU-land är det inte vanligt med kredit vad jag vet. Men även där kan man få kredit i någon vecka.Sen måste jag kanske ha ngn som installerar prylarna .... annars måste jag göra jobbet själv ... har inte installerat hos andra hittills, bara hos mig själv.
Ser man mer "problem" än "lösningar/möjligheter" kanske man inte är rätt peson för att driva eget. Grundförutsättningen för att lyckas är väl lite av en stark tro på sig själv, sin kompetens, sitt affärssinne och sin förmåga att få andra att inse att man är den mest lämpade för uppgiften