0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Titta på "Visma enskild firma" där finns allt som man behöver. Det finns flera "fabrikat" men jag tycker att det är myyyycket enkelt och lättarbetat.Sitter i jobbet en del med ett lite "tyngre" program, Briljant, och skulle aldrig köpa det själv.
Vad jobbar du med idag Ewald?Har du CE-behörighet kan du börja köra extra på firman jag är på Du kan starta en bemanningsfirma Det skulle jag startat om jag skulle dra i gång nåt eget Ta en kakel kurs, måla, fordonsbemanning, etc etc...
jag vill bara inflika en grej.Jag har sett att många skriver att man kan köpa inventarier för aktiekapitalet osv. det är sant, men man får tänka på att inventarier och bilar skrivs av ganska fort och plötsligt har man inget bokföringsvärde kvar av aktiekapitalet trots att man har kvar inventarerna.Detta hände en kompis till mig som var tvungen att ta ett privat lån och peta in i firman efter några år när inventarierna var avskrivna och aktiekapitalet var noll
Sen väntar jag fortfarande på svar från tyska försäkringsbolaget som transporterade de solfångare som gick sönder under transporten ...... bäst att köra själv ... och leasa in en transportbil?