0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stiften fungera faktiskt hur fint som helst. så fort man öppnar en termostat så börjar det porla/gurgla. Jag har själv kollat så stiften verkligen fjädrar ut. Det gör dom.Men det är dö skumt. Det kommer verkligen bara rent vatten när man luftar på luft nippeln. Därför tänkte jag ev lossa röret eller ventilen för att få ut luften där.Jag får helt enkelt ha med mer verktyg och trasor nästa gång. Hon sa att hon brukar lägga hör apparaterna och skruva upp tv:n så har man inte elementet
En dum fråga men luftnings nippeln sitter på högsta punkten?har själv en radiator som lutar en aning åt fel håll och den får man hjälpa lite genom att lyfta när man luftar.
Radiatorn varm ett par decimeter är precis vad som händer om cirkulationen går åt fel håll, varmt vatten in i botten stiger snabbt rätt upp och sprider sig inte horisontellt. Varmt vatten in upptill sprider sig över hela längden och drar sig sakta neråt medan det kallare puttas ut nertill. Å andra sidan, om det är mycket luft i radden så blir det också bara varmt i början.