Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Kopplingar till Lk pal ?
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Kopplingar till Lk pal ? (läst 852 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tyke
tyke
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 1240
Karma +2/-0
Kön:
tyke
Kopplingar till Lk pal ?
«
skrivet:
27 mars 2012, 19:07:25 »
Citera
Hej
Hittade idag några meter Lk pal a16 typ pex slang.
Som jag trodde jag kunde få nytta av...
Tyvärr verkar det som om vanliga kopplingar inte passar.
Måste man köpa specialkopplingar ?
Verkar som det krävs någon annan typ av stödhylsa oxå ?
M v h tyke
Loggat
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.
2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.
Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…
tyke
tyke
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 1240
Karma +2/-0
Kön:
tyke
SV: Kopplingar till Lk pal ?
«
Svar #1 skrivet:
28 mars 2012, 08:30:30 »
Citera
Hej
Svarar mig själv plus ev andra undrande...
Var i kontakt med Lundagrossisten nu på morgonen.
Svaret jag fick var att det var om jag förstod killen rätt att det behövdes en speciell koppling för att kunna koppla på ett normalt system. Alternativt ett pressverktyg. Detsamma gäller vanlig pexslang.
Har aldrig sysslat med pexslang därav mina funderingar.
M v h tyke
Loggat
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.
2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.
Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Kopplingar till Lk pal ?
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1123
dolda: 0
användare: 8
Användare online
:
ghupost
Josth
Rillman
Olof-ström
Raketost
macman
tyke
HBerggren
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info