0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är som att slåss mot väderkvarnar när de flesta riksdagsledamöterna inte kommer från de områden som berörs.
Nu är det ju inte några "stockholmare" som bestämmer över vargarnas antal och placering utan Sveriges riksdag och regering och i viss mån Naturvårdsverket. Är ni (norrlännigar, dalmasar, värmlänningar, m.m.) missnöjda ska ni därför i första hand prata med era riksdagsmän. Att gnälla här ändrar inget i "er närmiljö".
David, avsaknden av varg har inte skapat några som helst problem i den svenska naturen , DÄREMOT skapas det problem av dom relativt få vargar vi har. OCH jag kan inte förstå varför man ska blanda in jägarna i ressonomanget, motståndet mot varg i mina trakter är lika kompakt stort OAVSETT om man är jägare eller icke jägare.
Med tiden lär vi oss leva tillsammans med de djur som finns i vår omgivning. Om det inte vore för lagar och regler skulle det inte finnas varelse fisk eller älgar kvar. Jag känner till det kompakta motståndet på vissa orter. Känner också till hur det är att försöka verka på sådan ort utan att dela det motståndet. Ibland känns det som motståndarna till varg är ungefär lika sugna på att utrota vargen som de som är för varg.
Skulle man räkna på det finns det nog knappt någon enskild människa som är så dyr för samhället som en varg är under jämförbar period.