0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nej det måste du inte, men de har en kylmedelkylare till utedel denna tar plats och ser ut som ett pinisbord typ googla. Men de har underkylare som fixar avfrostningen gratis, du hämtar upp mer energi ur luften för att kompensera.Skulle du ha golvvärmeoch eller ett riktigt lågtemp system så tar de hjälp via hetgasen för att ladda avfrosttanken.Vill du ha det bästa oavsett vad det kostar är det detta du ska ha. Men det blir dyrare än en split tex. Mkt mer jobb och rördragningar osv.Tror att du kan singla slant om vilken du ska ha av de 2 offertena om installatörerna verkar likvärdiga
Verkningsgraden på Qvantum LV är ungefär som jordvärme, liite sämre. Har man långt till berget så är detta en lösning. Annars så är berg eller jord alltid att föredra om man har råd att göra den investeringen.Tråkigt att du inte får kontakt med ngn
Med tanke på att LVVP inte funnits så hiskeligt länge och dom förväntas hålla i 10 år så finns det väl inga som har egen erfarenhet av alla tre? Och dom flesta som säljer rekommenderar väl det dom säljer? Och installatörer vet väl egentligen inte hur ägarna sen uppfattar dom, så att det går att skapa sig en objektiv uppfattning?Det är lite som med bilar. Subjetivt tyckande, vad som råkar dyka upp, osv. Det finns inget objektivt svar som säger vad som är bäst, eftersom det inte finns objektiva kriterier för hur man ska värdera.
Mecaterm och Euronom är också helt värdelösa på att höra av sig via mail.
Euronom kan jag inte uttala mig om men min uppfattning är att Mecaterm är otroligt snabba att höra av sig så jag håller inte alls med om detta. De ger tekniska korrekta och utförliga svar dessutom. Men det handlar säkert i mångt och mycket om att ställa rätt frågor.Även säljsidan hos Mecaterm har varit snabb, inga klagomål alls./Marcus