0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du gör det senare kan du råka i problem med din garanti, om du ej kan ha överenskommelse med CTC att lokal elektriker gör detta byte.Att du ej kan köra med bara elpannan förstår jag ej, för det går att installera bara den och vänta tillsenare att installera VP.Kontorller manual och kontrollera dina inställn. möjligheter.Detta är mina råd.Janne
Efter att läst dina tidigare inlägg så verkar du vara en självfixare av högsta graden.Är du säker på att du inte ställt till med något själv ?Att efter 3 års drift plötsligt 2 kontaktorer brunnit, samt att du byggt lite egna styrningar så vet inte vi vad vi ska tro.Det känns som du ringt cTc ett antal gånger..... Har man inte kompetens så skall man anlita en fackman...Har du installerat vp själv ?Att cTc skulle ha dålig service, håller jag absolut inte med om.....
Dom vanligaste felen på brunna kontaktorer är nog dåligt dragna anslutningar, fel på styrning så att dom står och klapprar, nollfel så att det har blivet för hög spänning på spolarna samt underdimmensionerade kontaktorer och dålig kvalitet på kontaktytor, det är stor skilnad på olika fabrikat med samma angivna kapacitet