0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Börjar du elda och har innegivare aktiv fungerar det dåligt då rum som ligger bortom vämen från kaminen blir kalla.
Hej!Jag har min kamin på botten planet så jag har flyttat upp min inne givare till ovanvåningen, och har där alla elementen ventilerna fullt öppna. På botten våningen är har alla elementen termostater monterade och är otroligt känsliga. se länk:http://www.conrad.se/TR%c5DL%d6S-V%c4RMETERMOSTAT-FHT-80BTF-SPARSET.htm?websale7=conrad-swe&pi=646463&ci=SHOP_AREA_37360_2806070 utom i badrummet där är det fullt öppet.I källaren har jag också dessa termostater monterad. När jag elda i kaminen så redan efter någon 10 dels grad höjning börjar de att stänga och jag får inte mycket värmare på bottenvåningen med eller utan kamin eldningen.Märker dock en stor skillnad på VP:en driftstider och får ju också "mysigt" med vedeldningen.När det sen är slut på kamin värmen så börjar de att öppna igen och VP:ens värme smyger på igen.Har jag eldat hela kvällen, så på morgonen har oftast inte värmen släpps på elementen på bottenvåningen.