0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade du använt den mycket? Jag kollade i katalogen och man får en Cotech+en basic frässats för en åttahundralapp, det tycker jag är prisvärt. Men det kan lika väl vara dyrt om det visar sig vara junk.Jag vet inte ens om det är något jag kommer att hållas med, men jag är sugen på att göra några egna fönster, och om det6 blir bra så kanske man får blodad tand..
Ja jag gör fn om mina fönster till 1+2glasfönster, använder fräsen till att göra lister med fals och rundade hörn, ska hålla fast energigaset. Blir nåra meter fräsning, 3x32x3,6m, c:a 350m alltså. Det gör jag inte på fri hand utan sätter fast fräsen under ett fräsbord. Men maskinen är stadig och fin till fri överhandsfräsning oxå, stabil och mycket exakt i inställning av skärdjup. Diggar den skarpt. Den utslitna maskinen hade jag till att börja med när jag gjorde innanfönsterbågar. Då körde jag på fri hand. Gick sådär. Men precisionen saknades...så jag övergick till byns kombimaskin, en rätt stor med gjutjärnsstativ, Men en sån behöver du nog inte köpa, kostade flera tiotusen...Hade jag haft Boschen då så hade det varit OK för det jobbet.
Det vore väl en utmärkt serie i GDS-forumet att visa hur du gör? Thumbsup
Ja en liten steg för stegvisning med bilder och enkel text Jag är sugen på detta också, så lite tips på hur är väldigt välkommet.