0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
L1
Fick svar från Mischa att det krävs 16A-säkringar så nu är en trepolig 16A-säkring och 5G2,5 MM²-kabel inhandlad. Nu ska jag bara försöka hinna med att dra detta innan rörmokaren kommer på söndag.
Hej.Mitt första inlägg, har precis startat upp en HPW 10 kw, efter lite strul med att CP inte fungeradeoch fick error 5. Men med lite manuell handpåläggning på pumpaxeln så hoppade den igång.Fick ett flöde på ca 1,5 m3 med 28 cu, skall kolla i morron om jag kan komma närmare 1,870 m3genom att justera pumpen.Ser fram emot att se vad den ger och att följa den här tråden. Någon här som kör med varmvatten prioritering ? Om man inte gör det, har HT givaren någon funktion då?Tax
Jag har inte kört igång min ännu men jag noterade att cirkulationspumpen stod på steg 3 från fabrik. Jag är lite orolig över min då jag har 4st 90-gradersböjar på mina 28mm rör och en redurering till R20 i inloppet i tanken, det kanake bromsar för mycket.
Har du alltså haft spänning till pumpen sen kl 15:00 idag eller ännu tidigare ?Hur kallt har du utomhus just nu?
Själv har jag kört på 10A säkringar i ett dygn nu ,men jag ger det ett par veckor till.