0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur ställer sig pumpen i ett sånt läge, rättar den sig efter rådande behov eller behöver den trimmas in tror ni?
Ok, ursäkta om jag frågar lite till innan jag skriver av dessa värden. Jag har bara stegat igenom menyerna för att kika, och då hittat att det finns tre loggar.Men de lämnar lite spännande värden, som t.ex. (obs, bara exempel), 30000 grader, 45000 timmar etc.Kan man nollställa den ena av dessa loggar, och sen utgå ifrån den sen?Kan det vara så att dessa loggar står helgalet vid leverans?VB-f = 38 grader vid 0 grader ute? Logiskt?VB-r = vart hittar jag det, i standardmenyn ser man ju bara beräknad samt verklig?KB-f = ca 7 graderKB-r = mellan 2-4 graderVP-tid = Är det i loggmenyn som visar märkliga värden det också?TS-tid = Är det tillsatselpatronen?Innetemp = 21 graderUtetemp = Läser jag av vid kollen av de andra värdenaVP starter = Loggen va?Kurvlutning = 9Förskjutning = -3
Jag har samma problem med konstiga värden. Min tolkning är att det är "oinitierade variabler" som man brukar säga i data-programmering. För min del tolkar jag det som skräp-data p åstyrkortet som får rätt värden när de väl ska användas.Samma problem var det i menyerna om dygns-sänkning. Om man inte konfigurerat detta så står det skräp-siffror, inte "00:00" som man skulle kunna förvänta sig./Erik