Hej alla,
Har en Vestel Lvp som slutat att fungera. Jag köpte pumpen på annons via blocket och fick hjälp med montering och igångsättning. Pumpen fungerade mycket bra och gav bra med värme tills gasen läckte ut. När gasen försvann så kontaktade jag en firma som kom och gjorde ett läcksök samt kontrollerade trycket med en manometer. Trycket var 2,5 bar och läcksökaren gav utslag på innerdelen. De kollade hela pumpen, ytterdelen, kopplingar och innerdelen, det var bara innerdelen som de fick utslag på. Jag kontaktade säljaren som bad mig att montera ner innerdelen och komma in med den så att han kunde provtrycka den. När jag kom till säljaren så var han mycket tveksam till att det var fel på innerdel och sa att det syns om gasen har läckt ut…
Syns det verkligen?
Jag hade även med mig ytterdel till säljaren då jag menar att om gasen har läck ut pga av ett fel på pumpen så är det säljaren uppgift att fylla på ny gas då det är tid kvar på garantin.
Någon som kan hjälpa mig med ett svar om man kan se med blotta ögat var gasen har läckt ut. Jag tror inte det själv men det kan vara bra med ett ”expertutlåtande”.
Mvh