0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nu ska man ju inte ge massa tips men sandro är ingen dum kille. Tvärt om. Hade nästan glömt honom Carl N. Men blir det lite för mycket fackligt i toppen kanske. Sen är frågan om sando är intresserad. Hur är det med SEBs chefsekonom. Han verkar helt plötsligt prata en massa om socialdemokratisk kapitalism 3.0 osv... är han med i partiet? Just nu är det bästa kortet för alliansen den där weidelich. Han lär ryka fortare än blixten. Men för min egen del höjer jag nu ett glas för alliansen och det faktum att Göran Hägglund fick fortsatt förtroende som partiledare! Thumbsup (jag är för aborter och homoäktenskap, jag går inte i kyrkan, så har vi det avklarat)
M har lämnat ett rejält utrymme för det parti som vill sats på 'socialkonservativa' väljare och det partiet borde vara kd - om de bara slutar slåss och blir lite smartare. Skulle behöva lite nya och yngre krafter.Nu har vi både oppositions och regeringsledare som är av det eftertänksamma slaget, vilket bäddar för småtråkiga debatter framöver. Fast allt är bättre än den W.O. som Juholt & Waidelich lämnade.Karisma? Det hade väl Juholt massor av, men inte mycket substans. Behövs tydligen nåt annat än karisma.Sossarna borde kapa bindningarna till facket för att öka sin trovärdighet, går inte att leva kvar i det som funkade för ett halvsekel sedan (kommer ni ihåg KOLLEKTIVANSLUTNINGEN?). Men är verkligen Löfvén mannen att göra detta?Anta att alliansen bestämmer sig för att ta tag i ungdomsarbetslösheten och lyckas få ner den till hälften, så skulle de ligga bra till nästa val. Vad väntar de på? Sossarna och facken har aldrig satsat på den biten - annat än i ord.
Löfven har ju tidigare fört talan för ett särintresse, metall, och i den rollen skall han vara för kärnkraft, och vapenexport - allt annat vore att inte arbeta för det särintresse man är satt att företräda.I sin roll som partiledare har han att rätta sig efter vad som beslutats på Socialdemokraternas kongress, han kan inte köra ett eget race som partiledare, och på något obegripligt sätt fortsätta att driva IF Metalls särintressen, så dum kan ju ingen vara.En skicklig politiker framför "gruppens" talan på ett förtroendeingivande sätt, och det är förmodligen väldigt få som vet vad Löfven i detta fall personligen anser om kärnkraften, eller vapenexporten för den delen.
Vi behöver en politik som lägger grunden till utveckling.Bostadsbyggande i/kring Stockholm.Upprustning av miljonprogrammets bostäder....Sen har jag en egen genialisk ide som jag inte delger er andra, den skall jag ta med Löfven personligt, och hoppas att han har modet att införa det, det skulle både göra Sverige mer konkurrenskraftigt, generera nya företag, fler anställda och ökad export, vilket i sin tur skulle ge möjlighet att sänka skatter, minska på arbetstiden, eller förbättra socialförsökringarna.
Om Sverige legat i Spanien hade det nog varit ännu bättre att tillverka solfångare.
Håller med i det mesta. Däremot tror jag att han för evigt är delvist färgad givet det nätverk han byggt upp och det starka intresset han tvingats ha inom detta område under många år. Sedan är det väl så att sossarna sällan vart emot kärnkraft och vapenexport. Men det lär ju inte vara de kärnfrågor han pratar om i framtiden.
Man skulle kunna utveckla en svensktillverkad rörsolfångare med svensk testrapport (som Lesol solfångarna har). Men i Tyskland tycker dom alltid att marknaden i Sverige är för liten osv.men delvis kan det fungera att utföra solenergiprodukter ... om man inte är för dyr.