0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu ser jag att det är -15 ute och frågan är om jag skulle slå av lvp och kör bara med el/oljeradiatorer eller om jag låter lvp på tillsammans med dem.Vet inte om det är riktigt men jag har förstått att vid -15 så ger inte lvp värme eller kanske ger men inte lönsamt att ha den på då kan det kosta mer och finns stor risk för slitage på den.Hur räknas el förbrukning i sånt fall?, alltså tar lvp typ 5kw/timme? Då kanske är det bättre med att köra med bara el/oljeradiatorer eller hur?
Jag har nu monterat brickorna och så här syns det med vattenpasset, se bilderna, sitter ute delen bra nu eller vad tycker ni?
Ja den sitter ju helt vågrätt enligt passet i den ledden ivf, skulle inte göra något om utedelens övre del lutar lite grann in mot väggen så att vattnet hamnar i den bakre delen av tråget och lätt kan rinna ut genom evakueringshålet som sitter på insidan av bottentråget (dvs inåt väggen på utedelens bottentråg). Men hur ser passet ut (lutningen) när det gäller utedelen i den andra ledden?? Mvh Raffen.
Tänkte tråden handlade om cu-e9dke/cs-e9dkew alltså en kap.rörs-maskin. När går gränsen i utetemp med betydande risk för vätskeslag i kompressorn?
Det är exakt samma i andra ledden, men kommer att se om den lutar höger eller vänster framifrån för någon här (JEB tror jag) har sagt att den ska luta lite ut vänster.Jag har faktiskt tänkt på att den ska luta lite bak mot väggen (enligt TS comfort tips) och den gjorde det när jag monterade brickorna, men sedan blev det exakt i våg när jag skruvade in bultarna.
Samma fråga ställer jag också!!