0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet inte om han köpte den 2006 eller om den är tillverkad 2006 eller via vilken återförsäljare den kom in i landet !Är den tillverkad för "våran" marknad och dess 2 olika återförsäljare så bör det vara en -5 modellSkulle den till sydeuropeiska marknaden så är det nog ingen -5 modell.Kommer inte ihåg om det bara framgick på emballaget att det var en -5 modell eller om det även står på märkskylten
Här kommer lite bilder på hur det ser ut ute!Jag ser att ute rör är åtminstone isolerad Har dock en fråga innan jag öppnar ute delen, ska man ta bort skruvarna på sidan eller ska man ta bort alla skruvar runt om för att komma till kompressorn?
Den yta avgivande ytan på ett kopparrör 1m långt och diameter 12mm = 3,14x1,2cm x 100cm) 376,8cm3 motsvarar en yta/element på 3,7cmx100cmen kvadrat meter = 100x100cm = 10 000cm3Hetgasen ligger nog på ca 60grader.Ett 400W element i den storleken brukar vara aningen större än 3,7cm x 1mSanningen är nog mer 40W
Först alla skruvar på övre locket, som lyft av. Sen sitter det någon i nederkant på fronten som sedan hakas av uppåt.Din utedel ser ut att luta utåt, kontrollera med vattenpass och justera plastdelen som sitter på konsolen mot väggen.
Det positiva med att isolera kompressorhuset och dess delar/rör är nog i första hand att slippapåfrostning/is på dessa rör som i sin tur skapar oljud och risk för frost sprängningar, den adderade vikten som sedan blir påfrestande för lödningar skarvar etc etc.Men i ditt fall så är prio som TS säger, få dit en värmekabel komplett med termostat som det säljs lite här å där på tillbehörs sidorna för värmepumpar, men använd rostfria klammer och se till att kabeln ligger dikt mot bottenplåten, om jag vore dig så skulle jag försöka få tag i en *custom made* kabel på sisådär 100w, dvs något längre, så att du även kan dra en slinga i kompressorhuset,under kompressorn och i avrinnings profilerna.den adderade effekten på 25w är försvinnande liten om man ser till fördelarna.=)Dogge
Hittar inga plastdel som sitter på konsolen, har du eller nån annan en bild så att jag vet hur jag ska göra för att justera lutningen?