0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Smurfen: Jo men hurdå? Jep, jag är ganska out med alla olika inställningsmöjligheter...men jag är väldigt intresserad! Så det är väl till hjälp iallafall. Cirk.pumpens hastighet kommer jag bara åt på ett ställe, eller jag inbillar mej att jag hittar bara en inställning i % för hastigheten på den. Menar du att det finns en pump som pumpar ut uppvärmt vatten i radiatorerna och en som "suger" tillbaka det kalla? Låter mekaniskt logiskt men jag hittar (förstår mej inte) några såna inställningar..? Vore härligt att kunna laborera med sånt oxå.
I övrigt så kan jag rapportera ang. justeringen av gradminuterna. Med standardinställningen på -60min för start hade jag 33 starter/dygn. Justerade till -100min som Carl föreslog och hamnade på 26 starter/dygn. Bättre? Njääh, för jag har en skild Kw mätare inkopplad på enbart skåpet och den visade 4,5kw mera efter detta dygn än tidigare. Så jag drog slutsatsen att kompressorn har gått aningen längre tid per gång (naturligtvis) och således förbrukat mera.
Men, hur är det? - Drar kompressorn extra mkt energi vid uppstart? Jag menar om det finns någon uppstartsekvens/varmkörning innan den börjar jobba ordentligt? Jah...det är väl en balans man måste hitta mellan uppstarter och toleranstemperatur etc..