Hejsan,
Har sökt lite i forumet och det verkar vara ett återkommande fel fast med olika åtgärder och faktiska fel.
Jag har en VVM300, och en sabla massa andra pryttlar installerat av förra ägaren till mitt hus.
Sammantaget har jag en VVM300, Nibe Fighter 2020-10, Nibe Compact och en UKV 200.
Först märkte vi att på golvet under VVM'en så kom det vatten och att trycket faller ner till 0 nån gång per dag upp till i bästa fall nån gång per 3-4 dagar.
Förra ägaren svarar inte på nåt såklart så det är upp till mig att lösa problemet.
Installationen sitter i en byggnad intill huvudhuset så ledningarna ligger i en kulvert, däremot så har jag inte kunna ta mig ner i krypgrunden för att verifiera (jag har det på schemat att göra snarast).
Jag fotade installationen i grovt nu och la upp bilderna på picasa:
https://plus.google.com/photos/102246988498161445626/albums/5687577155515572113?authkey=CPeRhun0qKf2zgEDet som slog mig var att slangarna som går från utedelen in i huset där vvm'en står har ett rostangrepp men det känns som extern rost, dvs från material som lagt sig på slangarna och inte slangarna i sig.
Så, var f#n ska jag börja för att lösa det här?
Min tanke är att i framtiden använda den här installationen för att värma min pool istället för den värmaren jag har.
Tack på förhand!
/Karl