0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
här kommer en logg
för det första är inte pumpen min...utan en kunds detta är en 12 kw...Börvärde för framledning är vid detta tillfälle 37 ºC.....vid dom sista minutrarna kommer vi upp till ca 45 ºC in vilket den gör för att hålla varmvattnet på den högsta nivån "comfort"...att framledning i slutet av körningen är på 31 ºC har att göra med att shunten är stängd...det jag tycker ni skall titta på är förångning och kondensering och sen säga att inte pumpen leverar......Nu en fråga till er: vilket tror ni får bäst cop att värma 200l till 60 ºC utan skiktning eller 200l till 65 ºC i toppen och 45 ºC i botten?
Besviken på deras EEV. Tube har betydligt bättre värden fast den är en TEV
16:39 shuntar den 38 ºC och 16,34 börjar den öppna shunten.....det är minuter du räknar nu göran....ett värmesystem är ganska mycket trögare....givarna sitter på insug och utblås....
har jag missat något? om tempen stiger till 45 ºC i toppen av den undre tanken är väl inte det hela världen....det är väl bara primärt fram till shunten....eller? verkar vara ett stort problem även för de med växelventil och betydligt varmare (dyrt producerad) värmepuck som ska med runt i systemet efter var tvv-laddning