0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Testa KVM med virtio.
Registrerade du dig för att skriva det?De må jag säga Ge dig inte in i den här diskutionen om du inte kör vmware på stora klustrade system med SAN-storage för annars har du inte en aning om vad du snackar om.3D-grafik
Fö får du gärna utveckla vilken av vmwares produkter det är du försöker jämföra med virtualbox
Ganska patetisk kommentar.198% snabbare? När det gäller vad? Diskaccess? 3D grafik? Fö, vilken ver av vmware pratar du om?
Tja, i så fall rekommenderar jag en Mac, med XP installerat i VirtualBox, för de få tillfällen man absolut måste köra nån windowsapplikation.Jag har Win7 installerat i VMware Fusion, och använder det i stort sett bara för att via USB konfigurera insprutet på hobbybilen.Vissa saker på jobbet kräver windows, och för det har jag en XP installerat i VirtualBox på en MacBook, men det är väldigt sällan jag behöver dra igång den smörjan.Min fru är en av flera Macanvändare på hennes institution. För windowsanvändarna finns en heltidsanställd administratör, medan Mac-användarna klarar sig själva.Själv använder jag Solaris i mitt dagliga jobb.
När någon registrerar sig för att argumentera och sälja en världslig sak så luktar det lång väg, vilket jag tycker är patetiskt Och är det proffessionellt så har du ett personligt intresse i att sälja VMware.Och då kan jag säga att Oracles virtuella plattform är snabbare än VMware när det gäller Cloudcomputing.
Varför laptop?Är det vettigt med laptop öht?Du får en dyr maskin som håller något längre än garanti-tiden.En del av dina surt injobbade pengar går direkt till u-soft, du luras in iatt betala när dina trialperioder på medföljande "skyddsprogram" tar slut.Du går i en annan fälla, köper en snygg blå kaffekopp på Ikea för en femma, den har alldeles för hög tyngdpunkt och du välter kaffet över tangentbordet.Sen har du ingen dator alls.Hade du köpt en stationär dator hade du kunnat skaffa nytt T-bord för en hundring.
Blir det mindre pengar till Microsoft och färre trial- och skyddsprogram med en stationär dator Bara för att man köper en PC så måste man ju inte köra Microsofts program...
Har du kört windows efter win95a ? Kör XPP med MSE och det fungerar alldeles utmärkt.Har "brandvägg" i o m "router" (NAT-router) och laddar inte ner massa wärsch o pr0n, datorn fungerar fullständigt utmärkt.Ang laptop, står det Lenovo så ska du se att den håller längre än garantin.. min är över 5år och riktigt hårt använd, går som ett urverk, kanske börjar bli lite slö dock..På burkar med andra syften än desktop kör jag FreeBSD i386 eller sparc64.//EDIT: Många IBM/Lenovo ThinkPads har kaffesäkra tangentbord, bara o hälla ur o fortsätta, vissa har dränering som låter kaffet komma ut på undersidan.. Det man sparar på IKEA kan man köpa finare ThinkPad för