0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.nibe.se/Produkter/Bergvarmepumpar/Sortimentslista/NIBE-F1245/#tab-5Spännande! Nån som vill hoppa först?Edit:Alltså, är det nån som använder den? Funkar den bra?
Den appen kan du utan vidare använda (förutsatt att du har SMS-modulen). De mesta går att ändra enkelt i "avancerat läge" på appen. Jag styr en uthyrd tvåfamiljsvilla på distans (25 mil) och det funkar hur bra som helst. Skaffa ett kontankort hos samma operatör som du har i mobilen, och du har oftast gratis SMS. Registrera och anmäl kontantkortet som "larmnummer" hos operatören så slipper du ladda det med jämna mellanrum./ Björn
Menar du att det går att styra mer än vad de listade SMS-kommandona i SMS-40 manualen visar?
Vad innebär larmnummer ? har alla operatöer det ?
Jepp. Efter att appen installerats går man (i appen) till "Preferences" och aktiverar "Advanced section". Där kan man göra en egna listor för "status" och "settings", för att läsa av. I "settings" kan man lägga inställningar man önskar ändra i "outbox" och skicka dem till VP. Flera värden/inställningar kan hämtas/skickas på samma gång.I min "status-list" har jag bl.a EB100-BE Current Phase 1, 2 och 3. Finns inte som "standard" värde.Jag har faktiskt inte hittat något som jag inte kan läsa/ändra som finns på pumpen (Skulle vara USB-loggning då).Enda "buggen" jag kanske hittat var då jag försökte läsa en okänd parameter, då fick jag inget svar från SMS40. / Björn