0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
erfarenhets mässigt är att dom håller ca 1.5 år innan det åter kommer ,skall byta till den tredje motorn (via 5 årig garantin ) så det verkar som dom bytte till den gamla sorten sist (inte bra lite fult sätt, men dom försöker väl bli av med dom gamla så att dom tar igen det på eftermarkaden inte bra för oss konsumenter )
Synd, Daikin/försäljaren borde vara räddare om sitt rykte.Enligt konsumentköplagen har du väl rätt att ångra köpet och pengarna tillbaka efter varan gått sönder för tredje gången.
i detta fall bör det vara DAIKIN sverige som beter sig illa installatören och säljeraren får motorn från DAIKIN i och med att detta är garanti ärende och jag kan lova att installatören inte har en aning om att motor nummer 2 är en gammal modell så detta är garanti ärende men sedan efter 2015 så blir det mitt bekymmer hmmmdetta kunde blivit en reklammation för länge sedan men installatören har grejat med dom olika sakerna som varit felaktiga och fel i konstruktionen dock går även dom på pumpen ang dialog mot DAIKIN sverigeoch i mitt fall har dom varit välkomma hem till mig, men det gäller väl att hålla sig borta från konsumenterna och låta säljarna och installatörerna ta smällarna så jag har väl klarat mig relativt bra (tack vare en bra installatör ) men dom som lever med typ hysteriska avfrostningar forfarande där skulle reklamationer vara en vägmvh