0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Personligen tycker jag mitt inlägg är ganska kreativt då jag kommer med lösningsförslag. (inte bara "ta tillbaks eller inte") Givet en enskilld ägare som själv är mycket aktiv som skribent på forumet och ofta hamnar i klinch med andra medlemmar är mitt förslag att ha en advisory board så att denna är ansvarig för potentiellt ödesdigra beslut rörande medlemmarna. Jag har ju inte lust att hamna i debatt om hur forumet sköts. Innan folk rök tyckte jag det var mycket bra. Jag kan bara säga vad jag tycker och nöjer mig med detta. Att det för stunden påverkar mig i min syn på forumet och hur jag använder det låter jag vara osagt
Citat från: David Rinnan skrivet 07 augusti 2011, 21:20:24Personligen tycker jag mitt inlägg är ganska kreativt då jag kommer med lösningsförslag. (inte bara "ta tillbaks eller inte") Givet en enskilld ägare som själv är mycket aktiv som skribent på forumet och ofta hamnar i klinch med andra medlemmar är mitt förslag att ha en advisory board så att denna är ansvarig för potentiellt ödesdigra beslut rörande medlemmarna. Jag har ju inte lust att hamna i debatt om hur forumet sköts. Innan folk rök tyckte jag det var mycket bra. Jag kan bara säga vad jag tycker och nöjer mig med detta. Att det för stunden påverkar mig i min syn på forumet och hur jag använder det låter jag vara osagtJag hamnar sällan i klinch med medlemmar som uppträder på ett sakligt och lyhört sätt.Regelverket i detta forum, likväl som i andra finns till just för att ett litet antal medlemmar inte skall kunna få annars sakliga diskussioner att utmynna i öppen konflikt.Alla forum har regler mot den typen av uppträdande som triggar käbbel, och de flesta bannlyser nog antagligen mycket mer än jag gjort.En advisory board är ingen dum ide, men behovet av en sådan har ju varit extremt litet då jag så vitt jag kan påminna mig bara har bannlyst ett par "riktiga" medlemmar i detta forum under de 8 år som gått sedan starten.Det normala när det gäller bannlysningsdiskussioner har varit, och är, att andra medlemmar vill få medlemmar bannlysta, men att jag istället för att bannlysa - som regel istället via PM, e-post eller t.o.m via telefonsamtal försöker tala dem tillrätta, för att de skall uppträda på ett bättre sätt i forumet.Bannlysningar behövs väldigt sällan, och jag förväntar mig inte att det kommer att finnas behov av någon "jury" som avgör vem eller vilka som i framtiden skall behöva bannlysas.Du rinnan, och många andra nya medlemmar har nog fått en bild av mig som inte stämmer så bra med hur jag normalt uppträder.Jag vet ju att jag är utsatt för en hård granskning av många medlemmar, och gör mitt bästa för att inte uppträda nedlåtande mot andra medlemmar, men när inte sakliga argument biter på de andra debattörerna så tar tyvärr även jag till brösttoner för att nå fram, tyvärr.För detta ber jag om ursäkt.C-C kommer iimorgon, om han vill, vara väkommen att delta i diskussionen igen.
Men i vissa frågor finns inget solklart rätt och fel, som jag försökte belysa i mitt tidigare inlägg.i vissa frågor kan man inte erkänna att man har fel därför att från sin vinkel har man rätt.Du har rätt från din vinkel och jag har rätt från min, att då kräva att den andra har ska erkänna att han har fel annars blir han bannlyst känns ju onekligen lite märkligt.