0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Anser ni att man måste ha blandningsventil till en vp som alltid håller lägre temp än 60 grader. Visst elpatron kan haka upp sig styren kan få fnatt men ändå. Vi litar ju på elektronik när vi kör bil med antisladd eller abs med anser jag större risker om det blir fel på elektroniken. Men ska man inte kunna lita på elektroniken i vp är det sämre grejer eller. För att förtydliga lite så kör jag vp utan blandningsventil men på vedpannan sitter det naturligtvis en anledningen till att jag inte monterade nån på vp var att jag upplever dom som skitgrejer som ofta spär på med kallt vatten fast temperaturen är så låg så det inte ska behövas vilka erfarenheter har ni av blandningsventiler.
Det finns ingen safety i styren en gång i veckan då det blir 65-70 grader. Därför monteras blandningsventilen.Den kommer att tjänsta mest som en maxbegränsare. Klart dem går sönder i bland men inte lika mkt som förr med olja och ved då det blev 90 grader hela tiden.
Klart dem går sönder i bland men inte lika mkt som förr med olja och ved då det blev 90 grader hela tiden.