Heisann!
Jeg vurderer å kjøpe en Nibe Split, den skal innstalleres i en ny bolig, ca 300m2 gulvvarme.
I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper dere belyste forumproffer kan svare på
1: Det blir ca 20 kurser til gulvvarme i fordelerskap, trenger jeg en ekstra sirk.pumpe og hvor bør den plasseres, eller holder det med den innebygde?
Kan opplyse om at det er ca 5 meter fra innerdelen og til fordelerskap, det er trukket 2 stk Ø28mm mannesmannrør i mellom.
2: Er en Akk-tank nødvendig, og isåfall, holder det med 100L
3: Det store spørsmålet; Klarer pumpen å levere nok varmt vann for dusj, badekar etc, eller anbefales en ekstra VVB som kobles helt separat fra pumpen? Erfaringer med dette?
Vi er 4 i familien, dusj blir brukt flere ganger daglig, badekar av og til.
For lettere å sammenligne kan jeg fortelle at vi i vårt gamle hus hadde en 200L VVB, og den dekte behovet vårt., blir det mer eller mindre tilgang på varmt vann? (Vet tanken på Nibe er mindre, men den varmer vel opp raskere)
4: Tenker å handle fra hetluften.se om ingen har invendinger på dette? Hva bør kjøpes med for å komplettere pumpen?
Det jeg tror jeg må ha er:
UKV-100
Ekspansjonskar
Stativ for utedel
Koblingssett
hva mer?
På forhånd TUSEN takk for svar, da dette er noe jeg grubler MYe på nå i slutten av byggeperioden av huset.
Mvh
Håvard