0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Måste kolla på ritningen..Ja nu ser jag, tvättstugan ligger mitt i huset, vart går avluften ut? Taket.?
Vid bytet var det faktiskt torrt och fint överallt förutom kondensen på plastpåsen i min första bild. Det kan bero på att avluften inte är särskilt kall så här års, så det blir till att hålla koll framåt hösten.
Här är då den nya isoleringen. Den är 50 mm tjock och trädd utanpå avluftsröret samt tejpad och skummad. Vi får hoppas fukten är under kontroll nu. Vid bytet var det faktiskt torrt och fint överallt förutom kondensen på plastpåsen i min första bild. Det kan bero på att avluften inte är särskilt kall så här års, så det blir till att hålla koll framåt hösten.
Ja, men det är fel! Man ska inte börja med en 90graders böj bakåt på det viset. OnT: Det är bara att ta kontakt med hustillverkaren om det är nybyggt, Nibe har ju ingenting med din ventilation att göra Åsikter?
Hej har läst om dina problem i denna tråd, och har ett par frågorHur har NIBEs kommentarer detta ? är det dom dom eller hustillverkaren som rekommenderat att öka isoleringen till PE50?Tycker att den första bilden i trådstarten ser ut som en hemmabyggd strumpa var det det? Så här ska väl en 'äkta' PE 30 se uthttp://www.ventbutiken.com/ISOLERSTRUMPA-PE30-DIAM-160-4-0M.htmlLäser man installationsmanualen till F750 så rekommenderar dom fortfarande PE30 på avluften och inget annat