0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
när jag var 30 för snart 6 år sedan skulle brorsan och en polare upp till landet på hoj. Jag satt kvar hemma. Exakt 1 månad senare hade jag kortet i handen. och en Fazer 600. Som året efter blev en Honda VFR sport tour Som två år senare blev en BMW R1200GS (har man inte för stora krav vid sidan om de asfalterade vägarna är detta det bästa man kan ha)Som för snart ett år sedan blev en F800GS 30års utgåvan. Grustouring är bland det roligaste som finns tycker jag. och det är väl knappt mer än 3 veckor kvar till www.adventuredays.se
Citat från: David Rinnan skrivet 31 maj 2011, 17:39:24när jag var 30 för snart 6 år sedan skulle brorsan och en polare upp till landet på hoj. Jag satt kvar hemma. Exakt 1 månad senare hade jag kortet i handen. och en Fazer 600. Som året efter blev en Honda VFR sport tour Som två år senare blev en BMW R1200GS (har man inte för stora krav vid sidan om de asfalterade vägarna är detta det bästa man kan ha)Som för snart ett år sedan blev en F800GS 30års utgåvan. Grustouring är bland det roligaste som finns tycker jag. och det är väl knappt mer än 3 veckor kvar till www.adventuredays.se Gillar du 800an bättre eller varför bytte du ? hade en R1100GS -94 för många år sen helt klart en bra hoj även på bra grusväg.
Förståndet börjar komma ifatt nu... R6:an strypt. Liite sugen på hoj som även går bra utanför asfalten, även om jag aldrig har haft bekymmer med grusvägar med gammelvingen utan sidovagn.
Om det är någon som åker enduro och blev ledsen att dessa cyklar inte är välkomna på adventuredays kan jag istället tipsa om Fyradagars 2011 som verkar bli en höjdare runt om i Östergötland.Tyvärr fungerade inte informationslänken när jag nyss provade men hoppas den kommer i gång snart igen. http://www.endurosupport.se/