0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför skulle det inte fungera med en större maskin? Jag har satt en maskin i ett hotell och den är på 280kw. Detta är fulleffekt dimensionerat nyligen renoverades detta hotell och 75% av husen stängdes bort.Pumpen tuffade på för det, gångtiderna blev kortare men ändå helt OK. Hur kan det komma sig?
Ni trummar på med ert budskap trots att flera personer har förklarat annorlunda, inget biter på er. Data gubbarna vet bäst, VVS Ingenjörerna har fel. Receptet trummas in. Nej du Ernst det är fortfarande inte ett helt korrekt recept. Inte helt förkastligt, men inte Michelin klass
Jag säljer ju installationer till alla typer av företag eller privatpersoner och tro mig, företagen snålar precis lika mkt som "vanligt folk". Fast ALLT är betalt på 4 år och de får 70 gradigt VV och massor av bra saker, så är det trögt. Precis som i villafallen.
Vad är det som säger att en bra installation behöver vara dyrare? Livet är fullt av val, det gäller bara att anpassa och välja, lite synd bara att många kastar ut bra saker att bygga vidare på när man nyinvesterar i befintliga anläggningar. Jag hör & läser sällan prat om långtidsåterbetalning med reinvesteringstakt, kanske en bättre beräknad livslängd av utrustning inkl servicekostnader kan ge bättre bild av sanningen och totalekonomin?
Labold vad betyder OT overtime
Alltså, jag gillar inte när du säger att en sak som jag vet fungerar, inte funkar.
Och visst, det känns inte heller så bra att bli beskylld eller vad man ska kalla det, för massa grejer av ngn som inte sysslar med detta.Eller jag kanske har fel här? Du kanske arbetar med VVS eller kyla eller ngt liknande?