0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Säg mig Zibro, hur pass väl fungerar det att surfa i 64-bits browser?
Japp och den fungerar bra. Och med LED skärmen och en bra trådlös router fungerar det numera att sitta utomhus även i solljus med bra skärmbild. Ett stort steg framåt som jag trodde skulle fungera redan för 10 år sedan med plasma eller lcd skärm..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 02 juni 2011, 08:32:28Japp och den fungerar bra. Och med LED skärmen och en bra trådlös router fungerar det numera att sitta utomhus även i solljus med bra skärmbild. Ett stort steg framåt som jag trodde skulle fungera redan för 10 år sedan med plasma eller lcd skärm..Vad är det för LED skärm du har???
Citat från: rabalder skrivet 02 juni 2011, 12:21:42Citat från: zibrosc1235 skrivet 02 juni 2011, 08:32:28Japp och den fungerar bra. Och med LED skärmen och en bra trådlös router fungerar det numera att sitta utomhus även i solljus med bra skärmbild. Ett stort steg framåt som jag trodde skulle fungera redan för 10 år sedan med plasma eller lcd skärm..Vad är det för LED skärm du har??? DisplayAspect Ratio16:9Bildf��rh��llande16:9Bildförhållande16:9LED BacklightEdge LEDTrue ResolutionWXGAUppl��sningFull HD / WXGAUpplösningFull HD / WXGASitter på en HP ProoBook 4525
Citat från: cheetah1 skrivet 30 maj 2011, 22:09:29För den lite mer seriösa användaren är det en fantastisk skillnad mellan Vista och 7. Jag körde nog Vista i 3 år ungefär, och uppgraderingen till 7 var ungefär som att kliva upp ur en skål full med koagulerad sirap och börja springa på torr ren asfalt. Win 7 är så bra att jag antagligen hoppar 8 och köper 9 när det kommer istället.vilken skillnad märker du har iofs vista på bärbara och 7an på statonära och den enda större skillnaden är att den stationära är snabbare men den är en par år nyare och med betydligt vassare komponenter i. Tycker inte det har hänt mycket sen xp kom.
För den lite mer seriösa användaren är det en fantastisk skillnad mellan Vista och 7. Jag körde nog Vista i 3 år ungefär, och uppgraderingen till 7 var ungefär som att kliva upp ur en skål full med koagulerad sirap och börja springa på torr ren asfalt. Win 7 är så bra att jag antagligen hoppar 8 och köper 9 när det kommer istället.
Citat från: smurfen72 skrivet 01 juni 2011, 17:35:35Citat från: cheetah1 skrivet 30 maj 2011, 22:09:29För den lite mer seriösa användaren är det en fantastisk skillnad mellan Vista och 7. Jag körde nog Vista i 3 år ungefär, och uppgraderingen till 7 var ungefär som att kliva upp ur en skål full med koagulerad sirap och börja springa på torr ren asfalt. Win 7 är så bra att jag antagligen hoppar 8 och köper 9 när det kommer istället.vilken skillnad märker du har iofs vista på bärbara och 7an på statonära och den enda större skillnaden är att den stationära är snabbare men den är en par år nyare och med betydligt vassare komponenter i. Tycker inte det har hänt mycket sen xp kom.Windows 7 drar enligt min erfarenhet runt 30% mindre minne än Vista, samtidigt som det läcker mindre minne över tid, dvs processer som använder minne släpper ifrån sig minnet bättre när man stänger dom. Vista gick sällan att köra mer än nåt dygn eller två tack vare det, men Windows 7 har jag haft igång i uppåt 2 veckor utan några större problem. Windows Vista kräver en kraftig prestandauppgradering för att installeras på en dator som nätt och jämt kunde köra Windows XP, medan det oftast går hyfsat att köra Windows 7 på samma burk, även om det kanske blir lite degigt. Kör Windows 7 på mammas P4, och jag skulle nog inte försöka spela några spel på den, men den är fullt fungerande och användbar till "normal användning".En Windows 7-installation håller sig i fungerande trim i bra mycket längre än Vista också, min förra dator som jag alldeles nyligen slutade använda till förmån för en ny hade inte fått en ny installation på över 2 år och den funkade fortfarande utmärkt. Att tillägga är att den under hela den tiden inte haft ett antivirusprogram installerat. Har vid ett par tillfällen kört AdAware på den, men det har inte hittat nåt nämnvärt.