0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad kan du som jag ej kan? Du verkar aningen dryg bara..Kurvan är rätt, vent är rätt..och den vill ha tillsats vid ca 0gr, det klarar en FLVP från -80 talet lika bra, pumpen har gått med samma inställningar sen i Mars! Men har sänkt vent på den, totalt onödigt och gå med 65-70% i vent, och oftast avstängd dagtid, och det gör varken till eller ifrån..Och JA pumpen är loggad i en vecka!! USB minnet måste ha FAT 32 för att fungera.Konstigt att Nibe säger att den ej är dockningsbar, och vill att dessa 2 enheter skall fungera ihop, ej arbeta var för sig.Har inte frågat om råd, men bara försökt klura ut hur den borde funka, svårt och veta när man har inget att jämföra med!Och Northkingen, Att det med Nocrian tog så hårt..Jag tror jag löser det, var bara lugn....
Men om vi går tillbaka till ditt problem och man ställer en enkel fråga. Vilket varvtal gick kompressorn på när du hade -849 gradminuter, hade du någon begränsning, vad stod max tillåten kompressorfrekvens på samt vad hade du för värde på ref. BF1? Kan du inte svara på de enkla frågorna så kan man konstatera att du varken vill ha hjälp eller råd utan bara gnälla av dig.
Och JA pumpen är loggad i en vecka!! USB minnet måste ha FAT 32 för att fungera.
Ej tittat på loggen, säger inte så mycket med data från varje sekund i en vecka.Kompressorn förbrukade 1.05kw, det gör den alltid när den går Max, enda begränsning var elpatron av, och trots injusterad värde på vent med 65%, stog fläkten på 70%, alla tilluftsdon öppna, Max tillåten frekvens är 120hz, men den varvar Max runt 60-68Hz, och säger ibland förångningsbegränsning 1.Kurvan står rätt..!! 95% av tiden står ventilerna öppna och gapar, men när solen kommer stänger de, precis som de skall, men Niben står ändå och kör värme, och räknar ned gradminutrarna sen natten..som för det mesta står på 400-849, som värst i vintras stog den på -2000..! Kylkillen trodde jag skojade, kan den gå så långt ned..! Trots att elpatronen var till..Men den får funka som VVB ett tag, ska se om jag får igång oljepannan med kulverten under sommaren, om tid finnes förståss..
Ej tittat på loggen, säger inte så mycket med data från varje sekund i en vecka.
Alla tilluftsventiler stog fullt öppna..! ska jag öppna ytterdörren med.?? Läser du ens vad jag skriver..!!
Vad har du på BF1 eller BS1,vill du ha hjälp så finns jag här som kan hjälpa dig. Men då måste du sluta gnälla och faktiskt ge oss lite data på hur sakerna är inställda och har för värden....