0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köra slut på framdäck på en sommar Antingen har du fel på bilen, köper värdelösa däck eller kör taxi ?Körde över 10 000km förra semestern och vill inte påstå att däcken är så slitna efter det.. Då är det ändå goodyear skit som följde med bilen. På andra bilar har jag haft ex vis Michelin som håller väldigt länge och drar lite mindre soppa än vanliga däck, ca 0,05 liter/10km på en bil jag hade.
ja är fordonet felkonstruerat är det inte lätt o göra något åt det...själv kör jag en audi a6 som väger sådär 17-1800kg, inga problem med onaturligt slitage där Fast quattro gör väl sitt till kanske.
Citat från: karaff skrivet 12 maj 2011, 23:07:34ja är fordonet felkonstruerat är det inte lätt o göra något åt det...själv kör jag en audi a6 som väger sådär 17-1800kg, inga problem med onaturligt slitage där Fast quattro gör väl sitt till kanske. å du kör med 185 65 15 på den eller ? sen e dom 2 bilarna ju väldigt likvärdiga ? excakt samma användnings område precis samma utförande med 7 säten å väldigt praktisk då man ska spänna fast 4 ungar å frugan + 2 hundar och barnvangn + bilstol...japp jag förstå precis hur det funkar med qattro
har michelin energy på min passat 205/55/16 och hittils har jag kört ca 3500 mil på dom och de är ca 5mm kvar. Har du kollat framvagnsinställningen?