0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du som tycker att det är alldeles för varmt utomhus och vill att det ska bli betydligt kallare ska i morgon 26/3 under en timmes tid släcka så många lampor du kan.Du som däremot anser att det är lite väl kyligt och önskar lite behagligare utomhustemperatur ska i stället passa på och tända så många lampor som möjligt.
Det är bra att massa folk stänger av sina lampor så vi får något gammalt kolkraftverk att gå på tomgång en liten stund innan man brassar på igen. För jag kan inte tänka mig att några större kraftverk hinner reglera ner den lilla perioden om energiförbrukningen minskar avsevärt ?
ardbeg. Vad har din värmepump med den världsomspännade manifestationen att göra? Om värmepumpen har några lysdioder som lyste under earthhour så var det nog ok. Själv hade jag en liten diod på mitt kylskåp som lyste.
Det finns inga kolkraftverk att "brassa på" med i Sverige, det är en ofta upprepad myt av kärnkraftsanhängarna inom bl.a Folkpartiet. Sveriges produktion av vattenkraftsel och kärnkraftsel mm balanserar vår elkonsumtion sedan länge.
Var det inte vindkraftsel vi importerade? Det blåste ju ganska bra vindar just då så alla tusentals vindkraftverk i Tyskland borde ha gett ett bra tillskott. Eller finelen kanske är reserverad till Tyska konsumenter.