0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ja det är synd att garaget är byggt av tidigare ägare..... hade jag själv byggt ett hobbygarage i denna storlek så hade det nog varit betydligt bättre isolerat & mer välbyggt , föregånde ägaren byggde det som "hobbygarage" & hade tänkt installera vedpanna & vattenburen värme i det (vilket jag inte ville ha så jag skickade iväg allt sånt han skaffat för den installationen) men att han inte gjort tjockare väggar & så är ju tråkigt, har ingen koll på plattans tjocklek & fyllningsmaterial under & så men vet att det iaf är gjutit en sockel ner i backen runt ytterkanterna, så isolera utvändigt på platten borde funka bra. temeperaturen jag mätt tidigare + luftfuktighet (30-35%) är mättmed en fast väggtermometer ¨monterad på ca 1,8m höjd & 2dm från väggen så hur värmeskillnaden mellan tak & golv är har jag ingen aning om. dock fick jag tipset om att låta pumpen blåsa ner mot golvet för & vispa runt luften ordentligti garaget (är detta rätt) ? ledig på måndag så då ska jag nog kolla runt efter en pump.
Med 30-35% ligger luftfuktigheteten redan lågt för att vara ett garage fast det sjunker givetvis med ökad innetemperatur. Bra att rikta den varma luftströmmen snett neråt för att öka värmen närmast golvet. Eftermonterad kantisolering gjorde att det kändes märkbart varmare (mindre kallt) när man behöver ligga på golvet utan vagn för att skruva något under bilen och det är riktig vinter ute.Hoppas du hittar en bra pump!