0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Välkommen i gänget!Jag har min monterad på marken utan direkt kontakt med huset men när det är kallt ute och den får jobba lite så kan man ändå tro att det står en stor dragbil på tomgång utanför huset. Så om du är känslig för "infraljud", dvs ett lågfrekvent brummande, då skall man titta efter en annan maskin. Just den frekvensen som min pump genererar går rakt igenom allting och jag kan ibland höra den i sängen i andra änden av huset. Vid något tillfälle när det var kallt skramlade tom glasen i köksskåpet innanför pumpen.Vi fick "möblera om i skåpet.Återigen, min pump är INTE ens väggmonterad! Nu har jag vant mig vid ljudet så jag lägger sällan märke till det längre. Men det är å andra sidan lite varmare nu.
Har också en fd-25 monterad på vägg, fast jag har en regelvägg. Jag upplevde också störande resonansljud vid vissa kompressorvarvtal men efter att jag bytt till mjukare typ av vibrationsdämpare så har resonansljudet minskat dramatiskt, till och med frugan är nöjd och det vill inte säga lite De nya gummidämparna är faktiskt så mjuka att det känns nästan lite ostadigt, men än har inte utedelen ramlat ner //snuppesno
I Rickards webshop :-)//snuppesno
är det dessa?http://www.energibutiken.se/vibrationsdampare/60-extra-mjuka-vibrationsdampare.html