0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en FD35 som är monterad i mitten av oktober 2010.Vid kallare väderlek - 20 C och kallare kan man höra ett svagt gnissel som jag tror kommer från fläkten. Det låter inte som ett lagerljud (tjuter ej) utan mer som om det var någon form av gnissel i exempelvis fläktmotors fästen o dyl. I och för sig tycker jag att alla ljud förstärks när det blir under - 20.Annars fungerar pumpen mycket bra och är mycket nöjd med vad den kan leverera när gradantalet sjunker.
Citat från: ala skrivet 21 februari 2011, 14:23:45Har en FD35 som är monterad i mitten av oktober 2010.Vid kallare väderlek - 20 C och kallare kan man höra ett svagt gnissel som jag tror kommer från fläkten. Det låter inte som ett lagerljud (tjuter ej) utan mer som om det var någon form av gnissel i exempelvis fläktmotors fästen o dyl. I och för sig tycker jag att alla ljud förstärks när det blir under - 20.Annars fungerar pumpen mycket bra och är mycket nöjd med vad den kan leverera när gradantalet sjunker.Hej, det är mycket möjligt att det är precis samma ljud som jag försökte beskriva ovan. Och ja, det är en FD35 jag också har. Hoppas det är samma ljud vi beskriver, då kanske det är helt normalt!