0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Jag tänkte mer hur det ska försämra prestandan, verkar som om Thermia ljuger då
Ja så måste det vara. Rickard kan ju knappast ha fel
Så länge man inte har invertervärmepumpar skall man helst inte styra radiatortermostater alls.Thermia vet om detta, men tar fram en cool produkt, trots att det kommer att försämra värmepumpens prestanda, och troligvis orsaka drifts-störningar i vissa installationer.Jag vet inte riktigt om jag gillar det hela, bortsett från att det känns modernt.Dyrt lär det bli i vart fall, och det kommer inte att spara några pengar, så pay-off kommer att bli längre om man väljer det systemet.
Jaså nu dömmer du ut produkter innan du vet hur dem ska fungara Fast du kanske vet mer än oss andra berätta hur Link är tänkt att fungera, jag och säkert flera andra vill gärna veta det
Top up finns ju redan nu.
Det brukar väl vara så att om VVstart temp är 40 och VV är 42 så kör den VV om den är klar med huset.blir lite osäker på om det bara är mina Robuster som gör så, måste kolla
Du skulle inte varit så snål. G2
OK, spekulationer:Vad jag tror Thermia Link är:Vanliga radiatortermostater som reglerar flödet på eller av baserat på innetemperaturen i det rummet. Dessutom skickar den innetempen till centralenheten. Centralenheten sammanställer innetemp-värdena från alla termostaterna, jämför dessa med de temperaturer som användaren ställt in för respektive rum och får fram ett neg eller pos värde, räknar ut ett medelvärde för hela huset, och använder detta medelvärde precis som en vanlig innegivare använder sin registrerade temperatur: Att via en användarinställd förstärkningsfaktor justera börvärdet i värmepumpen.