0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejÄr det någon som vet vilket motstånd man kan förvänta sig genom en utegivare? Den eller kabeln mår inte bra, visar konstant för hög temp. Pumpen är drygt 5 år gammal så jag försöker inte ens be Nibe om en ny givare...Wigert
Jag tror inte heller på kabelfel. Men var du ute och mätte givaren? Det är stor risk att andningen och kroppsnärvaron påverkar mätresultat.Jag tänkte bara på mätresultat, borde varit mellan 65 och 70 kiloohm.Om inte Nibe skickar en ny gratis så det finns på Elfa för en 10-15 kr.
Citat från: Remo skrivet 15 februari 2011, 22:53:58Jag tror inte heller på kabelfel. Men var du ute och mätte givaren? Det är stor risk att andningen och kroppsnärvaron påverkar mätresultat.Jag tänkte bara på mätresultat, borde varit mellan 65 och 70 kiloohm.Om inte Nibe skickar en ny gratis så det finns på Elfa för en 10-15 kr. Jag mätte vid värmepumpen och hade en ledare urkopplad från vp.Säkrast är väl att ta in givaren och låta den få rumstemperatur och därefter mäta, men det var lite för kallt.....