0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Carl: Jag skall ta en titt imorgon, kan du utveckla lite mer om CP:n? Jag är inte helt med på vad den inställningen gör och jag vill gärna försöka lära mig.
dum fråga, vad har du för värde vid -15 grader och hur är det med termostaterna (borttagna?) Samt det jag tycker är mer intressant vad har du för temperturer på in- resp utgående från elementen (ej retur till pumpen utan rören vid elementen)
Citat från: lindin skrivet 15 februari 2011, 22:31:45Carl: Jag skall ta en titt imorgon, kan du utveckla lite mer om CP:n? Jag är inte helt med på vad den inställningen gör och jag vill gärna försöka lära mig.Jag hade nog lite fel, på CTC är det utgående temp från kompressorn som är max 55 ºC.Tyvärr verkar denna temperatur inte synas i menyn, men temperaturen på "Panna" ger väl en indikation på hur hög temp som den jobbar med.Över 55 ºC från kompressorn så stoppar den och VP:n blir en elpanna.Därför är det viktigt att försöka hålla nere temperaturen i systemet, jag tror bästa sättet är att försöka behålla skiktningen i pannan så att kompressorn får jobba med lite lägre temp.