0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Carl N1) Tyvärr är detta nått som man får göra själv om det ska bli bra, men du har hittat rätt forum. Du kan sänka farten på brine-pumpen i meny 5.1.9 (håll in bakåtknappen 7 sek för att komma åt meny 5).En tempdiff på 2-3 är OK.2) Ser bra ut, hur stor UKV har du?3) Hur är din UKV ansluten? Bästa knäppreducering får man om VP-fram går in i toppen och till radiatorerna från botten.4) Jag skulle inte bråka om detta såvida inte rören skallrar mot varandra.
purjo__ Koppla ur innegivaren och justera in värmekurvan så att du får lagom varmt inne. Du verkar ha väldigt hög kurva, och det kan vara så att den är onödigt hög och motverkas av innegivaren...
tipo874 Beräknad framledningstemp på 49,9° vid +2 grader ute?
Citera purjo__ Koppla ur innegivaren och justera in värmekurvan så att du får lagom varmt inne. Du verkar ha väldigt hög kurva, och det kan vara så att den är onödigt hög och motverkas av innegivaren...Kurvan ställdes så hög på rekommendation av dem som gjorde installationen för att vi hade svår att få upp tempen, iof vid -5 grader ute.Vi låg kvar på 16 grader länge. Nu är innetempen ok. Är det ite bättre att gå på tempdiffen först? Tror du att jag kan ställa ned kurvan sen igen kanske?
Behöver man verkligen skriva av allt till en sådan logg? Eller räcker det med ute inne temp, fram retur ledning på varma och kalla sidan?Som jag fattar det kan man inte få ut datan utan en Mobus för ca 6000
ha ha! en lucka att lossa på sånt gillar jag.Verkade var lite strul med formateringen av minnet.. Vad bör "stickan" vara formaterad som?