0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Rickard! Jodå jag känner mkt väl till det här problemet med fläktmotorerna som fanns på de äldre modellerna av Toshibapumparna såväl som med Panasonics pumpar. Däremot när det gäller påisning så måste väl nästan de felen ha kunnat räknas i promille av försålda pumpar isf eftersom jag kan inte dra mig till minnes ivf att det är någon mer än du som har nämnt detta ev problem vid ett antal tillfällen här på forumet, för själv har jag annars vare sig hört talas om det från någon annan eller varit med om detta själv.Men nu var det ju inte frågan om de här sakerna som ju är rätt kända och verifierade sedan långt tidigare utan det Kingen påstod och förmedlade var att montören hade sagt att Toshibas pumpar hade haft många fel med läckage i utedelarnas förångare. Om du nu Rickard är beredd att skriva under på att så är fallet och därmed bekräfta riktigheten i detta påstående så får det väl stå för din räkning här isf anser jag, men jag anser ivf att detta påstående är fullständigt felaktigt och helt saknar verklighetsförankring. http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=39675.msg371615#msg371615Mvh Raffen.
Varenda toshiba som monterades för tre år sedan har fått nya fläktmotorer, klart som korvspad att installatörerna blir lack om de måste byta motorer på kanske 100 pumpar efter bara månader?Det finns säkert många installatörer som slutat med både Toshiba och Panasonic efter det där debacklet.Troligvis är dom nya bättre, båda vad gäller fläktmotorer, och påisning, som har varit ett litet problem tidigare, även om nu inte Raffen tror att det förekommer.