0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej David! Var har du fått det ifrån att LLVP bara är ett komplement till uppvärmning medans LVP är komplett system?? Jag värmer hela mitt hus med 2 st LLVP och det funkar alldeles utmärkt. Man får givetvis fixa varmvattnet på annat sätt men när det gäller uppvärmningen så anser jag att det är ett komplett uppvärmningssystem. Mvh Raffen.
Hej Dogge! Ja det finns ju de som redan tror sedan rätt lång tid tillbaka att pumpinnerdelarna till luftvärmepumparna är försedda med ett separat elelement eller en elspiral e.d som då går in och värmer när inte pumputedelen orkar med längre pga allt för kall väderlek, och de kallar sig t.om för energirådgivare, det är ju inte klokt alltså. http://www.exergi.se/INFOLUFTVP.pdfMvh Raffen.
Är det bara jag som har stängda dörrar till wc, badrum och tvättstuga och därmed inte kan värma dessa ytor med luftvärmepumpen
en luft/luft är alltid ett komplement till dit befintliga system...få inte fram någonting annat för då börjar telefon ringa ännumera när det blir kallt och värmepumparna inte räcker till....(och för att svara Raffen så har ca 5% av mina kunder 2 pumpar i sina hus) så dom mesta behöver tillskott i form av antingen hushållsvärme, direktel, braskamin osv osv...snittet för när dom flesta behöver börja stötta är vid -6-8 ºC