0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag har så många komplement så det kan nästan räknas som komplett... MVH/Gano
jag vet inte om jag håller med helt i allt som alla säger. Men komplementet till luft/vatten är elpatron och komplementet till luft/luft är en radiator, golvslinga eller handukstork i ett badrum etc etc.
jag vet inte om jag håller med helt i allt som alla säger. Men komplementet till luft/vatten är elpatron och komplementet till luft/luft är en radiator, golvslinga eller handukstork i ett badrum etc etc. Klart kan man väl konstatera att luftsystemen, oavsett om dessa värmer vatten eller inte, fungerar med sämre effektivitet vid lägre temperaturer och därför i vissa fall kan behöva konvertera. (EDIT: här ska det givetvis stå komplettera)Men om man bara per automatisk hävdar att luft/luft inte kan vara stommen i ett uppvärmningssystem så kanske man lurar vissa att konvertera till annan huvudsaklig värmekälla fast det egentligen inte behövs.
jag skulle aldrig än i vissa specifika fall se luft luft som ett vettigt alternativ vid nybygge.