0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Installerade en 1245 - 6 kW 25 okt. Jag vill få synpunkter på mina siffror hitills och inställningar som jag har på min vp.starter: 2248drifttid: 956 timvarmvatten: 79 timtillsats: 1,3 timköldbärarpump: 70 % tempdiff: 3,2 gradervärmebärarpump värme: 25 % tempdiff: 8 grader - " - ekonomi 20 % -"- varmvatten 12% tempdiff: 6 gradergradminuter: - 100, ändrade för 5 dagar från -60innegivare: 21,5 graderVad behöver jag justera och är det andra värden som kan avläsas under serviceinfo som jag skall beakta och göra justeringar efter.Tacksam för synpunkter.
Hej,Du nämner tillsats 1,3 timmar men hur ser man det?Jag har färgäves letat efter en uppgift om hur mycket/många timmar tillsatsen gått men ej hittat något.Under infomenyn står ju bara den här faktorn (i mitt fall står den på 2,7. jag har en 1245-6).Mvh,Robban
Jag vet inte heller vad tillsats timmarna står för i förbrukad effekt. Om det är timmar med max effekt eller vad det nu står för. Vad jag tycker mej minnas så stod det 1 kW på infosidan när tillsatsen vad tillslagen på min pump men jag vet inte hur länge tillsatsen var inkopplad. Vi hade -29 vid tillfället men pumpen gick inte hela tiden utan hade några stilleståndsperioder under köldknäppen.Saknar också information om hur mycket effekt som pumpen förbrukar. Det borde inte vara förenat med någon större kostnad för Nibe att se till att även den informationen fanns tillgänglig på pumpen när det finns så många andra parametrar som fortlöpande redovisas. Intressant men kanske för känslig och avslöjande info, vad vet jag.